maandag 22 juni 2015

Takenbord (polka dot thema deel 6)

Kinderen moeten verantwoordelijkheid leren hebben. Dit kunnen ze volgens mij in de klas al leren tijdens het uitvoeren van taakjes. 
Een takenbord is daarom onmisbaar in de klas.

Ik maakte een takenbord in het polka dot thema. Het takenbord bestaat uit veel verschillende taakjes waaruit je kan kiezen. Je hoeft ze niet allemaal te gebruiken en je kan ze aanpassen aan je eigen klas. De nummers die ik al eerder toonde, kan je onder de prenten hangen zodat de kinderen weten welke nummers (leerlingen) welk taakje moeten doen.


Je kan dit takenbord gewoon afdrukken in kleur en lamineren.
De taakjes die in dit document zitten:
  • Poetsen
  • Broodbak
  • Papiermand
  • Kraan
  • Kalender
  • Uitdelen
  • Fruitmand
  • Computer
  • Verzorgen
  • Ophalen
  • Deur
  • Weer
  • Tafelveger
  • Licht
  • Boekenkast
  • Postbode
  • Koek of fruit
  • Helper
  • Opruimen
  • Planten
  • Stoelen
  • Bijschrijven
  • Speelgoed
  • Punten slijpen
Wil jij dit takenbord ook gebruiken?  Stuur naar jufstephanie10@gmail.com en het takenbord vliegt jouw kant op.

Tot de volgende keer!

Bron polka dot thema: www.teacherspayteachers.com
Bron afbeeldingen: http://www.scrappindoodles.com/ 

1 opmerking:

  1. Hallo,
    jouw polkadot thema ziet er super uit!
    Ik stuurde jouw een mailtje ivm de bestanden,
    hopelijk hangen de kaartjes op 1 september ook in mijn klas...alvast bedankt!
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen