maandag 23 februari 2015

Rekenmachine spel

Ik ben al even op zoek naar spelletjes rond wiskunde die ik kan gebruiken in de klas. Ik had het idee om iets te doen met bewerkingen. Na even zoeken kwam ik op een Franse site terecht die een leuk spel had rond bewerkingen. Het idee sprak me aan en ik besloot 'mijn eigen versie' te maken.

Het spelbord heb ik aangepast naar mijn versie. Ik gebruikte een ander symbool en de lengte van de spelbord (aantal vakjes) veranderde ik ook. Ik maakte ook een blaadje met spelregels omdat dit nog niet bestond. Ik heb dezelfde opmaak gebruikt als in mijn andere spelletjes hiervoor. Ik maakte ook een oplossingenboekje zodat de leerlingen elkaar kunnen verbeteren. De spelkaartjes met de bewerkingen stopte ik ook in een nieuw jasje maar de bewerkingen zijn wel afkomstig van deze site.

Dus even een korte opsomming wat van waar komt.
- Spelregels: Zelf mijn eigen spelregels gezocht en aangepast van de site en zelf ontworpen.
- Spelbord: Naar inspiratie van de Franse site.
- Oplossingenboekje: Volledig zelfgemaakt.
- Spelkaartjes: Mijn sjabloon maar volledig bedacht door de Franse site.

De site waarop ik alles vond, kan je hier vinden. Alle dank en eer komt dus ook hen toe. Ik heb het enkel aangepast naar mijn eigen sjabloon, lettertype en zoals jullie weten ook het zwart-witte effect aangezien ik geen kleurenprinter heb.

Hieronder vind je enkele foto's van het spel.








Wil jij hier ook mee aan de slag? Stuur dan snel een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com en ik stuur je alles op.

Tot de volgende keer!

Bron afbeeldingen: Google afbeeldingen/kleurplaten.
Bron spelinspiratie: http://jejoueenclasse.fr/bonnesnotes/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen