donderdag 5 februari 2015

Het baanspel (buiten de gekende maaltafels)

Ik kwam op pinterest enkele leuke wiskundige spelletjes tegen waaronder het baanspel. Dit spel komt origineel van de handleiding 'Zwiso'. Toch is het spel al enkele keren nagemaakt, veranderd,...
Ik vond het een heel goed spel om te gebruiken vanaf het 4de leerjaar aangezien maaltafels toch wel moeilijk zijn bij de meeste leerlingen. Het origineel ziet er zo uit:


Natuurlijk zomaar kopiëren en dan delen mag niet. Dus ik besloot 'mijn eigen versie' te maken.
Ik paste het spelbord aan en maakte er 2 borden van waardoor ik wat meer ruimte had. Ik veranderde ook de vorm van mijn spelbord (geen ronde maar een kronkelweg). Ook versierde ik mijn spelborden anders ( met prenten, andere kleuren,...) dan zoals ik al op internet gezien had. Ook maakte ik een apart blad met daarop de spelregels en de benodigdheden.

Hieronder kan je de foto's zien van mijn spel. Ik wil hier toch nog eens een keer vermelden dat dit een origineel idee van 'Zwiso' is en niet van mij. Hen gaat dus alle eer toe.



Wil je het spel ook spelen zoals op mijn spelbord? Stuur dan een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com en ik stuur je de documenten. Ik heb een versie in kleur en een versie in zwart-wit.

Tot de volgende keer!

Bron idee: Zwiso rekenen.
Bron afbeeldingen: Google afbeeldingen/ kleurplaten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen