vrijdag 16 januari 2015

Vingertwister

Op Pinterest en verschillende blogs kwam ik het tegen. Vingertwister. Een leuk spel om met de kinderen te spelen voor je aan de schrijfles begint.
Je kan er ook andere kanten mee uit gaan en gebruiken als beloning, als tussendoortje of in een hoekenwerk.

Ik ging op zoek naar een paar voorbeelden en begon nadien mijn versie te maken. Natuurlijk lijken alle versies wat op elkaar en kon ik er simpelweg eentje gebruiken van op het internet maar ik ging liever zelf aan de slag.

Na wat gesukkel met word was ik eindelijk klaar. Alles printen, kleuren, vastlijmen op gekleurd papier, knippen, lamineren en opnieuw knippen. De pijl bevestigde ik met een splitpen. En klaar was kees en mijn vingertwister was een feit.



Wil jij ook aan de slag met deze vingertwister en deze gebruiken in je klas? Dan kan ik je daarbij helpen. Ik stuur je de versie die ik gebruikte (zwart- wit om nadien te kleuren door gebrek aan kleurenprinter) maar ook de gekleurde versie die je zo kan printen (ik wilde mensen met een kleurenprinter niet extra veel werk geven). Stuur dus snel een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com en de vingertwister vliegt jouw kant op!

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen