dinsdag 6 januari 2015

Pannenlap deel 2

Eerder toonde ik jullie hier mijn eerste deel van de pannenlap al. Nu volgt het tweede deel met de achterkant, de versiering en het aan elkaar haken van de lapjes.

Eerst heb ik een achterkant gemaakt met aan de zijkanten gaatjes (om de voor- en achterkant aan elkaar te haken) en voor de rest alleen maar stokjes.


Hierna ging ik aan de slag met naald en draad. In de voorkant heb ik gaatjes gelaten om de bloemetjes te kunnen vormen. Door eigenlijk te weven/naaien heb ik dan een soort bloem gemaakt. Telkens van de achterkant door het midden naar een gaatje.


Toen dit klaar was, was het tijd voor de laatste stap, namelijk het aan elkaar haken van de 2 lapjes.
Ook dit deed ik met een bepaald haakpatroon.


En zie hier, mijn pannenlap is klaar. (De draadjes moet ik nog wel instoppen). 


Wil jij ook aan de slag gaan met dit patroon? Stuur snel een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com en dan stuur ik je het document met het volledige patroon voor de voor-, achter-, en zijkant.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen