vrijdag 19 december 2014

Kerstkaartjes

Deze week heb ik samen met de kinderen kerstkaartjes gemaakt. Het zijn heel simpele maar toch heel leuke en schattige kaartjes. Ik heb dit met het 1ste leerjaar gedaan dus je zou dit perfect overal kunnen doen en het een beetje kunnen aanpassen naargelang het jaar. Het idee vond ik op pinterest onder de zoekterm 'knutselen kerst'.




Hoe ga je te werk:
- Kopieer een vierkant op een gekleurd papier naar keuze van de leerlingen. (Geen wit, geel, bruin of zwart).
- Knip daarna het het vierkant uit.
- Op de achterkant van het papier noteer je een kleine boodschap. Van .... voor .....
- Daarna is het tijd om de handen vuil te maken. Doe een grote hoeveelheid witte verf op je hand. Goed verdelen zodat er op je volledige hand en vingers een dikke laag verf zit. Druk je hand op de voorkant van het kaartje. Goed aandrukken. Indien nodig met een sponsje wat bijstempelen.
- Terwijl de hand aan het drogen is, kan je de kerstballen maken. Voor het eerste leerjaar heb ik deze afgedrukt. Voor hogere jaren zou je de leerlingen zelf kunnen laten tekenen. Kleur de kerstballen in en knip deze uit. Een gaatje maken aan de bovenkant en de kerstballen zijn klaar.
- Werk de kerstballen af met een kleine boodschap. Op de eerste kerstbal noteerde ik 'fijne' en op de andere noteerde ik 'kerst'.
- Maak 2 gaatjes onderaan je kaartje. Een touwtje en knoop de kerstballen vast aan het kaartje.
- Laat als laatste stap je creativiteit maar eens gaan. Maak leuke sneeuwmannen van je vingers en geef ze leuke gekleurde knopjes, hoedjes,...

Tot de volgende keer!

Bron kerstballen: Google afbeeldingen/kleurplaten.
Bron idee: Pinterest 'knutselen kerst'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen