dinsdag 11 november 2014

Loomen

Loomen. Jullie hebben er waarschijnlijk van gehoord.
En ja hoor, de microbe heeft mij ook gevonden.

Ik vind het super ontspannend en ik vind het ook leuk om nadien de creaties te zien die je gemaakt hebt.

Natuurlijk wil ik niet zomaar creaties maken maar iets dat ik ook voor schooldoeleinde kan gebruiken. Ik zal even uitleggen hoe ik het voor mij zie. Waarschijnlijk hebben jullie al wel eens les moeten geven over de voedseldriehoek. Ik vind het altijd leuk voor de leerlingen om van elke categorie iets te laten zien en in de klas te laten liggen qua inrichting en ook qua inhoud. Maar je kent het waarschijnlijk wel. De lessenreeks duurt een week of twee. Je fruit en groenten beginnen te rotten, vis kan je niet meebrengen,... bedenk het maar.
Toch wil ik niet opgeven en voor de leerlingen iets voor elke categorie tonen. Een afbeelding vind ik ook niets.

Na even zoeken op het internet vond ik dan ook de ideale oplossing en deze in combinatie met het loomen. Ik vond namelijk een loomer (Ellen) op het internet die 3D creaties maakt van 'happy foods'.

Ik besloot om al deze creaties na te maken en te gebruiken ter versiering van mijn klas maar ook qua inhoud. Ik probeer alles zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Zo kan je met de leerlingen kleuren bespreken, heeft het een steeltje, heeft het,...

Ik heb nog niet alles kunnen maken maar ik ben het zeker van plan. Hieronder vind je een verzameling van mijn reeds gemaakte creaties.


Soda flesje / frisdrank / water flesje

Frietjes

Kersen

Framboos / blauwe bes

Peer

Maïs

Wortel

Verzameling
Mijn excuses voor de kleuren. Mijn fototoestel trekt niet zo'n mooie kleuren.
Wil jij ook aan de slag met deze creaties voor jouw thema? Kijk dan snel op facebook, youtube of instagram onder de naam: Crafting Fantastic of Feelinspiffy.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen