maandag 17 november 2014

Controle werkboeken

Ik weet dat het al weer even geleden is dat ik nog iets gepost heb. Mijn excuses daarvoor maar ik had het heel druk en ik ben ook even ziek geweest.

Tijdens een korte vervanging, kwam ik op een idee dat het verbeterwerk een stuk eenvoudiger zou maken.

Tussen elk boek van spelling, wiskunde, godsdienst en taal wordt er een kaartje gestopt.
Op dit kaartje wordt dan aangeduid wat er verbeterd is, wat nog verbeterd moet worden en wie afwezig was. Elk vak wordt op een aparte kleur gekopieerd.



Bovenaan kan je zelf aangeven over welk boek en kind het gaat.
In de eerste kolom staat er telkens genoteerd over welke les het gaat. Je kan dit zelf naar eigen keuze aanpassen. Bv. qua bladzijde, qua thema,...
In de tweede kolom zetten de lln een kruisje wanneer ze die les maken.
De derde kolom is voor de leerkracht. Als je een boek verbeterd hebt en er zijn geen fouten of is hier en daar een klein telfoutje dan kan je daar je paraf zetten en is die les in orde. Zijn er toch enkele oefeningen fout begrepen of is er een volledige oefening fout, dan noteer je in dat vakje welke nummer van oefening de lln de volgende keer moet verbeteren.
Is de lln afwezig dan wordt er ook geen kruisje gezet.

Als je dan enkele lessen later de boeken aan het verbeteren bent, kan je snel door middel van het kaartje gaan kijken of de lln de oefening verbeterd heeft en of de lln wel aanwezig was om anders de les in te moeten halen.
Op die manier moet ik niet telkens op een apart blaadje of een apart boekje gaan noteren wie welke les nog moet doen, wie wat nog moet verbeteren,...
Dit maakt het werk een stuk eenvoudiger en sneller voor mij.

Wil jij ook hiermee aan de slag. Stuur dan naar jufstephanie10@gmail.com een mailtje en je ontvangt de documenten in je inbox.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen