woensdag 26 november 2014

Beurtstokjes

Je kent het waarschijnlijk wel. Als je vraagt wil er wil lezen, wie er wil beginnen met zijn spreekbeurt,.. dan zouden sommige leerlingen liever onder hun bank kruipen waardoor je hen weinig hoort of waardoor ze altijd laatst zijn. Maar het kan ook andersom. Denk maar aan het kiezen van een liedje of spelletje. Wie is er al geweest, wie niet,...

Om niet telkens een klasnummer te moeten verzinnen (na bepaalde tijd kan ik de nummers toch al koppelen aan de gezichten), besloot ik om beurtstokjes te maken. Ik speurde eerst even het internet af en ik deed op die manieren wat ideetjes op. Ik wilde graag werken met de kleuren rood en groen. Groen als ze nog aan beurt kunnen komen en rood als ze al geweest zijn.

Ik nam stokjes van ijsjes of stokjes van bij de dokter (het is maar hoe je het bekijkt) en gaf hen een wit laagje verf langs beide kanten. Ik had 2 laagjes nodig om een mooie dekking te krijgen.
Daarna maakte ik in het midden van elk stokje een vakje met zwarte stift. In dit vakje schreef ik dan telkens de klasnummers. Daarna nam ik enkele wattenstaafjes en verf en stempelde ik de ene kant groen en de andere kant rood. Even laten drogen en mijn stokjes konden omgedraaid worden. Ook op de achterkant een lijn in het midden en de ene kant groen en de andere kant rood stempelen.
Als finishing touch een laagje vernis en mijn stokjes waren klaar.


Om de stokjes te verzamelen, nam ik een bokaal waar kruiden inzaten en waste ik deze uit. Ik nam een papiertje en schreef hierop 'kies mij'. Nog een beetje versieren en het papier met behulp van transparante folie vastkleven en ook mijn potje was klaar.


Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen