maandag 13 oktober 2014

Weer kalender

Al eerder zagen jullie op deze blog kaartjes verschijnen om een kalender te maken.
Ik vond de kalender nog niet compleet en er ontbreken nog een aantal zaken. 1 ervan is een weerkalender.

Ik besloot om kaartjes te maken met daarop verschillende soorten weertypes. Tijdens stages en ervaringen in klassen waar deze kaartjes aanwezig waren, merkte ik op dat als er bijvoorbeeld een zonnetje hing en het die namiddag begon te regenen, de leerlingen snel reageerden om te zeggen dat het kaartje veranderd moest worden. Daarom maakte ik alle kaartjes 2 keer zodat ik een voor- en namiddag kan ophangen. Je kan er ook voor opteren om het weerkaartje van de dag ervoor te laten hangen en te vergelijken.

Ik maakte een sjabloon op de computer. Ik kleurde dit in, kleefde dit op stevig gekleurd papier, knipte alles uit en lamineerde alles. Een laatste keer knippen en mijn kaartjes zijn een feit.


Ook deze kaartjes komen in een doosje te zitten. Het voorblad hiervoor post ik later nog.

Wil jij ook aan de slag met deze kaartjes, stuur dan snel een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com en dan stuur ik een sjabloon met soortgelijke pictogrammen. Wil je de pictogrammen van de foto gebruiken, kijk dan snel hier.

Tot de volgende keer!

Bron afbeeldingen: http://www.dreamstime.com/stock-image-cartoon-weather-symbols-nine-which-made-up-suns-clouds-moons-cute-faces-image30405711

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen