woensdag 8 oktober 2014

Tussendoortjes deel 3

Ik liet jullie al eerder 2 delen zien van mijn tussendoortjes. Vandaag toon ik mijn laatste deel.
De kaartjes zijn al gemaakt maar ik moet ze nog ergens instoppen.

Op pinterest zag ik iemand die een papierhouder maakte in de vorm van een rups door middel van karton. Dit vond ik echt schattig en ik besloot het ook te maken in een grotere versie in hout.

Mijn excuses dat ik geen foto's heb van tussendoor maar enkel het resultaat.


Ik begon met halve cirkels te zagen uit hout. ik koos voor 12 stukjes dus ook 12 onderverdelingen (3 onderverdelingen per kleur en 3 kaartjes per onderverdeling).
11 stukjes daarvan zaagde ik op een normale hoogte voor het lichaam.
1 stukje maakte ik wat ovaler zodat ik het bovenaan hoger kon maken voor zijn gezicht.
Zoals ik al eerder zei, heb ik 4 verschillende tussendoortjes dus ook 4 kleuren. Daarom krijgen er telkens 3 stukjes dezelfde kleur.
Hierna maakte ik een rechthoek uit hout die even breed is als de cirkels. Ook dit verdeelde ik weer in 4 vakken zodat elk vak zijn kleurtje kreeg.


Nadat alles geschilderd was, was het tijd voor een laagje vernis. Zo blinken de kleuren mooier en blijft het ook langer mooi. Op het stukje voor het gezicht tekende ik met viltstift en verf een gezicht.


Als allerlaatste nam ik nog een sigarenkistje dat ik schilderde. Hierin kan ik dan de kleine kaartjes stoppen.


Met behulp van siliconen lijmde ik alles aan elkaar. De kaartjes er in en klaar.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen