donderdag 9 oktober 2014

Lettergrepen

Vandaag dacht ik om nog eens een werkblaadje te posten.

Vorig jaar had ik veel kinderen in de klas die moeilijkheden hadden met het splitsen van woorden in lettergrepen. Om hier extra op te oefenen, ging ik op zoek naar een werkblad voor in hun contract. Op internet vond ik enkele blaadjes die ik heb samengevoegd.
Het doel van dit werkblad is dat de leerlingen na het maken ervan, woorden in lettergrepen kunnen verdelen.


Om de leerlingen een houvast te geven, voorzag ik titeltjes met daarin een indicatie van het aantal lettergrepen die er zijn. Zo is het ook voor de zwakste een goede inoefening. Voor de sterkere leerlingen kan je de titeltjes weglaten en de woorden door elkaar zetten.

Wil jij ook aan de slag met dit blaadje? Mail dan naar jufstephanie10@gmail.com.

Tot de volgende keer!

Bron afbeelding: Google afbeelding/kleurplaten
Bron werkblad: Klascement en Juf Hannah


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen