donderdag 2 oktober 2014

Boggle kaartjes

Gisteren liet ik jullie hier mijn werkblad voor Boggle al zien.
Vandaag toon ik mijn kaartjes aan jullie.

Ik gebruikte het sjabloon dat ik vond op de site van juffenenmeesters.
Ik printte alle letters 2 keer af in zwart wit.
De witte boogjes in de kader kleurde ik daarna in met 5 kleuren (oranje, geel, rood, groen en blauw).
Op die manier fleur ik het geheel wat op.

Ik kleefde het daarna op stevig tekenpapier, knipte alles en lamineerde het.
Daarna nog een laatste keer knippen en alles is klaar.




Zoals ik gisteren al zei, je kan het in de hogere raden ook gebruiken om Franse woorden te laten vormen. Toepassingsmogelijkheden genoeg dus. Ik zou wel telkens 3 à 4 klinkers in het schema van 16 letters hangen. Zo hebben de kinderen genoeg mogelijkheden om woorden te vormen.

Ik noteerde ook nog op de achterkant de toepassing van het kaartje. Is het een medeklinker, een klinker of is het een kaartje voor de titel? Op deze manier hoef ik de kaartjes niet altijd om te draaien zonder te weten wat ik in mijn handen heb.


Als de kaartjes ophangen in mijn klas, dan toon ik zeker nog een foto.
Wil jij de kaartjes ook gebruiken? Neem dan snel hier een kijkje.

Tot de volgende keer!

Bron kaartjes: http://www.juffenenmeesters.be/werkblaadjes-om-te-printen/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen