donderdag 18 september 2014

Takenbord

Zoals ik eerder al vertelde, kijk ik altijd rond als ik ergens een klasje binnen ga om te kijken wat er allemaal aanwezig is. Eerder liet ik mijn dagritmekaarten al zien.

Het volgende projectje waar ik aan gewerkt heb, is een takenbord.
Ik heb heel lang zitten denken over hoe ik dit zou doen.
Ik had nog een oud prikbord liggen thuis en daar wou ik mee aan de slag gaan.

Aangezien het prikbord niet meer in zo'n goede staat was, had ik besloten het een beetje te versieren.
Ik bekleedde het met een stuk behangpapier dat ik hier thuis nog had liggen en kleefde dit vast.
Dit is het tussenresultaat.


Daarna besloot ik om eenvoudige kaartjes te maken met daarop de taken. Enkel de rand van de kaartjes versierde ik om het toch duidelijk en leesbaar te houden.


Zo dat was dat al. Nu moest ik nog een manier zoeken om aan te duiden wie welk taakje heeft. Ik zag er al met foto's van de leerlingen, klasnummers, namen,...
Om niet te veel te verspillen aan gelamineerd materiaal en papier, besloot ik voor klasnummers te gaan. Deze kan ik dan immers elk jaar opnieuw gebruiken. Ook kan ik de klasnummers nog voor andere zaken gebruiken zoals een nummer trekken voor groepjes,... moest er al een takenbord aanwezig zijn.

Ik printte de klasnummers af, versierde ze, kleefde ze op dikker papier voor stevigheid en knipte ze netjes langs de randjes uit. Hierna lamineren en uitknippen in een vierkant.


Natuurlijk moest ik alles nog vastmaken. De kaartjes met de taken zijn vastgemaakt met kneedgom maar dit kan ook met punaises. Om de kaartjes vast te hangen koos ik voor kopspelden. Zoals je op deze foto kan zien, maakte ik met behulp van een perforator, gaatjes in de kaartjes met klasnummers. Door deze gaatjes kan ik de kaartjes snel en eenvoudig van plaats verhangen omdat de gaatjes iets groter zijn dan de 'bolletjes' op de kopspelden.


Zie hier het resultaat! (Niet alle kaartjes en kopspelden hangen al aangezien ik een paar speldjes tekort kwam)

Indien je dit takenbord ook wil maken, stuur dan een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com.

Tot de volgende keer!

Bron cijfers: http://www.kleurplaten.paintingfun.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen