dinsdag 16 september 2014

Seizoensbord

Tijdens mijn stages en werkervaringen keek ik altijd eens rond in de klas.
Wat hing er allemaal aan de muur, wat stond er in de klas,...

Bijna in alle klassen (jong of oud) zag ik wel ergens een aanduiding van de seizoenen via kaartjes, cirkels,...

Aangezien ik momenteel nog op zoek ben naar werk heb ik volop de tijd om dingen te maken die ik later dan ook in mijn eigen klasje kan gebruiken. Ik besloot daarom om een seizoensbord te maken met pijltjes. Dit vind ik handiger dan een splitpen met wijzer (zoals een klok).

Ik maakte eerst een brainstorm. Wat wou ik er op hebben, hoe moest het er uit zien,...
Ik besloot een cirkel te maken en deze onder te verdelen in 4 delen. In elk onderdeel zou er een duidelijke prent komen en het opschrift van het seizoen zelf. Elk seizoen zou ook zijn eigen kleurtje krijgen net zoals de bijhorende pijl.

Ik maakte een sjabloon, printte dit en tekende dit over met kalkpapier en de lichtinval in het raam. (Ik vertelde al eerder dat ik zelfgetekende zaken mooier vind dan printversies.)
Alles kleuren, knippen en daarna kleven op gekleurd papier (voor een mooiere achterkant). Lamineren, opnieuw uitknippen en klaar.

Ook hier kies je weer voor de ophanging. Magneten, punaises, kleefgom,...
Naargelang het seizoen kies je natuurlijk het bijhorende pijltje.



Indien je dit seizoensbord ook wil gebruiken in jouw klas, stuur dan een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com.

Tot de volgende keer!

Bron afbeeldingen: Google afbeeldingen/kleurplaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen