dinsdag 23 september 2014

Maanden kalender

Eerder vertelde ik jullie al dat ik mijn klas wil inrichten met belangrijke en praktische zaken/informatie. Ik liet jullie hier mijn seizoensbord al zien.
Dit is echter niet het enigste dat ik vooraan in de klas wil ophangen.

Ik ben van plan om nog kaartjes te maken met verschillende soorten weer die de kinderen per voor-en namiddag kunnen ophangen. Een ander idee is het maken van een eigen kalender door behulp van kaartjes die de maanden, dagen en jaren voorstellen. Een ander ideetje, is het maken van verschillende soorten spelletjes, beurtstokjes, puzzels om groepjes te maken,... Je hoort het, nog veel te veel ideetjes die ik nog moet uitwerken. Maar ik post hierover later zeker nog iets.

Ik besloot om vandaag de kaartjes voor de maanden al te maken. Deze wou ik doortrekken in de lijn van mijn seizoensbord. Ik wilde immers dat het duidelijk was welke maand in welk seizoen thuishoort. Ik gebruikte daarom dezelfde kleuren als mijn seizoensbord (geel voor zomer, blauw voor winter, bruin voor herfst en groen voor lente). De maanden die 2 seizoenen kennen zoals bijvoorbeeld september, krijgen dan ook twee kleuren. Ook de tekeningen die ik op dit bord gebruikte, komen in mijn kaartjes terug. Ik maakte een sjabloon, printte dit en tekende dit over door de lichtinval van het raam te gebruiken. (Jullie kennen mijn mening hierover waarschijnlijk al.) Kleuren, vastkleven op gekleurd papier, knippen, lamineren en opnieuw uitknippen. En dit is het resultaat:







Om de kaartjes op te bergen, kocht ik in de Action doosjes voor iets meer dan 1 euro. Deze doosjes zijn eenvoudig op elkaar te stapelen en eenvoudig te openen door het kliksysteem op het deksel. Later ga ik nog een blaadje maken om op de voorkant/zijkant van het doosje te kleven zodat je onmiddellijk weet wat in welk doosje zit. Dit post ik later nog.


Wil je deze kaartjes ook gebruiken, stuur dan snel een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com.

Tot de volgende keer!

Bron afbeeldingen: Google afbeeldingen/kleurplaten

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen