donderdag 11 september 2014

Leuk, gekleurd en praktisch organisatiesysteem!

Na alle stages en eerste werkervaringen had ik van verschillende leerjaren werkblaadjes en ready bundels.
Vaak had ik nog papieren versies liggen en deze bundelde ik dan in een kaft.
Probleem: Alles zat vaak door elkaar, de kaft was te klein en ik stopte papieren ergens anders waardoor ik ze nadien niet meer terug vond,... Je kan het wel bedenken.

Daarom besloot ik mijn kast met schoolspullen eens te reorganiseren.
Ik kocht 7 kaften zodat ik alles per jaar ( aparte kaft voor ready bundels) kan sorteren. Zo kan ik snel per leerjaar een werkblad zoeken.

Eenmaal in de kast vond ik het er allemaal wat te grijs en saai uitzien.
Daarom maakte ik voor elk leerjaar een voorblad in een bepaalde kleur en kleefde dit vast met zelfklevende folie. Zo kreeg het allemaal een leuker uitzicht.


Hierna besloot ik om ook op de zijkant van de kaft een blaadje te kleven. Op die manier kan ik onmiddellijk zien welk leerjaar er in welke kaft zit. Ik gaf het dezelfde kleur als het voorblad en kleefde ook dit weer vast met zelfklevende folie. 
Resultaat: Een leuk, gekleurd en praktisch organisatiesysteem!


Als je interesse hebt om deze sjablonen ook te gebruiken op jouw kaften, dan mag je altijd mailen naar jufstephanie10@gmail.com

Tot de volgende keer!

Bron afbeeldingen: Google afbeeldingen/kleurplaten
Bron cijfers: http://www.kleurplaten.paintingfun.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen