maandag 15 september 2014

Dagritmekaarten

"Juf/meester wat gaan we vandaag doen?"

Deze zin kennen jullie misschien maar al te goed.
Vaak hoorde ik deze zin meerdere keren per dag.
Om deze vraag geen 100 keer aan te horen, besloot ik om dagritmekaarten te gebruiken.

Normaal gezien maak ik graag alles zelf. Dit vind ik er leuker uitzien dan iets geprint. Maar aangezien ik geen goede tekenaar ben, besloot ik om op zoek te gaan naar kant en klare dagritmekaarten.

Na lang zoeken kwam ik op de site terecht van Juf-Stuff. Haar dagritmekaarten zijn kleurrijk, duidelijk en het was een uitgebreid assortiment. Deze kan je overigens gratis verkrijgen. In haar pakket zitten ook enkele niet-ingevulde kaartjes. Deze gebruikte ik als basis. Ik printte de kaartjes af zonder tekst en noteerde daarna zelf de vakken op de kaartjes. Zo kon ik sommige afbeeldingen voor meerdere vakken gebruiken.

Ik lamineerde de kaartjes voor langdurig gebruik. Hierna kan je zelf kiezen hoe je ze gebruikt.
1. Maak gaatjes om ze met punaises op een prikbord te hangen.
2. Gebruik magneten, kleefgom, velcro om ze ergens aan te bevestigen.


Als je deze dagritmekaarten wil gebruiken, neem dan zeker eens een kijkje op de site van Juf-Stuff. Deze kan je hier vinden.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen