maandag 29 september 2014

Boekenfestijn

Dit weekend had ik een bezoekje gepland aan het Boekenfestijn. Een jaar geleden ben ik hier ook al naartoe geweest en ik vond het een super initiatief.

Deze keer ben ik naar Hasselt geweest en ik heb me weer enkele leuke zaken aangeschaft.


Als eerste heb ik enkele paperclips gekocht. Vaak moet er een hele hoop gekopieerd worden als je voor de klas staat. Mezelf kennende, raken losse papieren die eigenlijk een bundel vormen, wel eens door elkaar. Om dit te voorkomen maak ik gebruik van paperclips aangezien nietjes niet handig zijn voor een kopieermachine (denk maar aan het opnieuw verwijderen van het nietje voor je kan kopiëren). De gewone paperclips vond ik maar saai maar toen ik deze zag, was ik onmiddellijk verkocht. De paperclips hebben ze in verschillende soorten. Ik kocht de olifanten maar je hebt er ook in de vorm van een hond, een poes, een giraf,...


Een ander ding dat ik me aanschafte, was een doosje vol papierclips. Deze gebruik ik om papierenbundels samen te houden, flitskaarten samen te houden,... maar ik gebruik ze ook om knutselwerkjes van de kinderen aan op te hangen. Meestal span ik een draad en dan gebruik ik paperclips om alles vast te hangen aan deze draad. Persoonlijk vind ik dit een handige vervanger van de paperclips.


En opnieuw paperclips. Deze keer zijn het paperclips in de vorm van getallen. Ik ben van plan om ze te gebruiken om mijn flitskaarten per maaltafel samen te houden. Zonder dat ik dan elk 'bundeltje' uit de doos moet nemen, zie ik onmiddellijk aan de paperclip welke maaltafel ik vast heb. Je kan ze ook gebruiken om knutselwerkjes van de kinderen aan op te hangen. Zo hebben jij en je kinderen onmiddellijk een beeld welk werkje van wie is. Natuurlijk moet je dan meer dan 1 set aanschaffen.



Het volgende dat ik kocht, waren 2 spelletjes. De kinderen in mijn klas vorig jaar waren zot van schaken en sudoku. Toen ik deze sets zag, was ik onmiddellijk fan. Klein om op te bergen want vaak heb je ruimte te kort in je kasten. Elke set bevat ook een boekje met daarin oefeningen, uitleg en ook oplossingen. Zeer handig om te gebruiken in een contractwerk, takenbord,... of om te gebruiken voor heel sterke leerlingen voor zelfstandig aan te leren. Omdat de sets magnetisch zijn, vallen de stukken niet op de grond en raak je ze niet snel kwijt. Het doel is nog om de boekjes na te maken maar dan in het Nederlands en ook een uitbreiding te maken (sudoku).


Wat ik me ook nog heb aangeschaft, zijn 2 stempelsets. De leerlingen vinden het leuk om een stempel te zien in hun agenda of werkboek als ze goed gewerkt hebben. Ik had nog niet veel stempels en om telkens dezelfde stempel te gebruiken, vond ik niet kunnen. Daarom dat ik mijn collectie wat heb vergroot.


Als laatste heb ik nog wat knutselspullen aangeschaft zoals deze stiften, aangezien ik nog veel aan het knutselen ben. Deze stiften heb ik al eerder gebruikt en vind ik van een zeer goede kwaliteit. Een lage prijs en het duurt lang voor ze uitdrogen.

Zeker eens een bezoekje waard! 

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen